Candida dieet informatie over groenten

Groenten

prebiotica groenten candida dieet

Prebiotica en vitamine rijke groenten spelen een hoofdrol in de Candida dieet.

Groenten spelen de hoofdrol in de Candida dieet. Hier zijn een aantal tips, en de complete overzicht van wat wel en wat niet mag.

8 Candida dieet tips over groenten:

  1. Groenten verhongeren de Candida. Groenten bevatten namelijk niet genoeg van de suiker en zetmeel dat Candida nodig heeft om zich te voeden.

  2. Groenten versterken gezonde bacterien in de darmen. De gezonde bacterien hebben geen suiker of zetmeel nodig, maar plantenvezels. De gezonde bacterien helpen Candida onderdrukken.

  3. Vermijd zetmeelrijke groenten zoals aardappelen, maïs, erwten en alle bonen met uitzondering van groene bonen. Zoete aardappelen, bieten en pastinaak zijn wel geschikt voor een Candida dieet.

  4. Groenten helpen gifstoffen absorberen en uit het lichaam verwijderen.

  5. Het is vooral nuttig voor de Candida dieet om groenten vers en rauw te eten, of stoom of gril ze heel even. Voeg een beetje knoflook en uien voor de smaak. Niet te lang doorkoken.

  6. U kunt alle soorten zeewier eten inclusief chlorella en spirulina.

  7. Olijven zijn OK, zolang ze niet in gedestilleerd witte azijn.

  8. Kim Chi is gemaakt van gefermenteerde groenten zoals kool, ui, komkommer, paprika, knoflook en radijs. De probiotische bacteriën in Kimchi kunnen helpen de Candida in de darmen te doden. Rauwe zuurkool werkt op dezelfde manier. Zuurkool dat lang gekookt wordt is minder gunstig voor de Candida dieet, vooral indien aardappelen er bij worden gegeten!

De 31 beste groenten voor een Candida dieet

 

Hier een lijst van geweldige groenten die geschikt zijn voor een Candida dieet.

Candida dieet artisjok

Candida dieet artisjok

  • Asperge
  • Artisjokken
  • Avocado
  • Bladeren van bieten
  • Broccoli
  • Spruitjes
  • Kool
  • Bloemkool
  • Selderij
  • Boerenkool
  • Komkommer
  • Paardenbloem bladeren
  • Aubergine
  • Andijvie
  • Knoflook (rauw)
  • Groene bonen
  • Kim Chi
  • Prei
Spinazie is een geweldige groente voor de Candida dieet.

Spinazie is een geweldige groente voor de Candida dieet.

  • Sla (alle soorten)
  • Olijven
  • Uien
  • Radijs
  • Koolraap
  • Zuurkool (rauw)
  • Zeewier
  • Peultjes
  • Spinazie
  • Snijbiet
  • Tomaten
  • Raap
  • Courgette
  • Groenten zijn essentieel voor een Candida dieet. Het lichaam heeft wel hulp nodig bij het verteren van groenten. We krijgen veel hulp bij het verteren van darmbacterie. De darmbacterie moet gezond worden om groenten goed te kunnen verteren. Een gezonde darmflora is een essentieel wapen tegen Candida.



3 Responses to Candida dieet informatie over groenten

  1. jessie says:

    Beste candidadieet.nl

    wat ik op veel sites tegen kom is dat zuurkool erg goed is tegen de candida, maar op andere sites staat juist dat ik het heel erg moet vermijden.
    Welk advies is het beste om te volgen?

    Vriendelijke groet

    • admin says:

      Candida heeft alleen de kans om overmatig te groeien bij een verzwakte darmflora. Zuurkool is een soort natuurlijke probiotica, en helpt de darmflora herstellen. Bovendien bevat zuurkool vrijwel geen glucose. Het is belangrijk om zo veel mogelijk zetmeel te vermijden, dus ook volkoren brood.

  2. Nicky says:

    In het diet lees ik “bonen vermijden”. Zijn dit alle bonen? Wat met adukibonen en mungbonen die redelijk veel eiwitten bevatten? Wat met kikkererwten en linzen?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *